Cibap » Als je kosten maakt, moet je zorgen dat er geld binnenkomt

Als je kosten maakt, moet je zorgen dat er geld binnenkomt

In 2017 behaalde Rinske Westhoff haar diploma ruimtelijk vormgever. Na haar opleiding ging ze aan het werk met het inrichten van showrooms, maar dat bleek niet helemaal haar ding. Ze besloot door te studeren en dat heeft z’n vruchten afgeworpen: samen met compagnon Jelmer runt ze sinds twee jaar het succesvolle marketingbureau 22Marketing. in Genemuiden. Heel wat anders dan ze had verwacht na haar Cibap-opleiding, maar één ding weet Rinske zeker: ze wil bezig zijn met vormgeving.

  • Oud-student Rinske Westhoff
  • Oprichter Marketingbureau 22Marketing.
  • Houdt zich bezig met social media, content, influencers en fotografie
opleiding(en)

van ruimtes vormgeven naar social media

Na Cibap ging Rinske aan de slag bij een groot decoratiebedrijf in Amsterdam. “Elke dag droeg ik een grote werkbroek en had ik een eigen gereedschapskist, dat vond ik helemaal niks. Ook kon ik hier niet mijn creativiteit in kwijt zoals ik hoopte. Ik merkte dat ik social media steeds interessanter begon te vinden en stuurde een berichtje naar een bedrijf in Genemuiden waarin ik aanbod om ze te helpen met hun social media. En dat was mijn eerste klant!”

Ze besluit door te studeren en begint aan de hbo-opleiding Media, Informatie en Communicatie. “Al snel kreeg ik meer klanten waar ik de content en social media voor verzorgde. Het varieerde van een landelijke speler in vloeren tot de lokale kapster. Om meer ervaring op te doen, werkte ik daarnaast ook op de marketingafdeling van een bedrijf in raambekleding, waar ik vooral bezig was met influencer-marketing.”

eigen pand in Genemuiden

Ondertussen stroomden haar eigen klussen binnen en besluit ze volledig voor haarzelf te gaan. “Ik zette deze stap vlak voordat Corona uitbrak. Dat was spannend, maar pakte uiteindelijk heel goed uit. ” Sterker nog, in die zomer is Rinske een pand in Genemuiden gaan huren. “Klantgesprekken aan de keukentafel vind ik namelijk niet professioneel. En tegelijkertijd was dit een mooie stok achter de deur: want als je kosten maakt, moet je zorgen dat er geld binnenkomt.”

Twee jaar na hun samenwerking bij het bedrijf in raambekleding, kwam Jelmer haar versterken en werden ze 22Marketing. “Ik wilde mijn bedrijf graag laten groeien en was daarom op zoek naar een partner die beschikt over een andere expertise zodat we meerdere disciplines konden aanbieden en een bredere markt kunnen bedienen.” Waarin Rinske zich bezighoudt met organische social media, content influencers en fotografie, richt Jelmer zich meer op het advertising en analytische deel.

successen vieren

“Onze klanten bevinden zich veelal in de omgeving van Genemuiden. Door de razendsnelle ontwikkelingen in online marketing, worden we constant uitgedaagd om onszelf te ontwikkelen.  Omdat al onze werkzaamheden gebaseerd zijn op data, meten we precies wat ons werk oplevert. Zo komen klanten nooit voor verrassingen te staan en zijn de resultaten altijd te onderbouwen.” Rinske en Jelmer blijken een gouden combinatie en blijven groeien. Ze hebben drie medewerkers in dienst en een stagiair, die ook van Cibap komt. “Hierdoor kunnen we blijven groeien. We gaan voor duurzame samenwerkingen, dat geeft ons echt een kick! Ons ultieme doel is om hét marketingbureau te worden in de regio.”