Cibap lanceert Cibap Next
Nieuwe creativiteit, de superskill voor het mkb
Zwolle – Hoe blijf je als ondernemer en professional lenig en flexibel in denken en doen? Hoe kan nieuwe creativiteit helpen bij innovatie van producten en diensten? Cibap Next helpt ondernemers en professionals hun creativiteit te ontketenen en te verdiepen om effectief toe te passen in de praktijk. Cibap Next, een initiatief van vakschool Cibap, biedt trainingen en inspiratie- en skills sessies voor iedereen die zich wil blijven ontwikkelen in zijn of haar vakgebied. Cibap Next werd op woensdag 4 maart in aanwezigheid van een groot aantal creatieve professionals en MKB ondernemers gelanceerd in Perron038, Zwolle.
“Werkend Nederland krijgt te maken met ingrijpende veranderingen. De nabije toekomst, vol technologische ontwikkelingen, dwingt ons mee te bewegen. Want waar de wereld verandert, ontstaan kansen”, aldus Cor de Koning, directeur Cibap Next. “Stilstaan is geen optie, blijven ontwikkelen wordt de norm. En dat vraagt nieuwe skills en andere manieren van denken. Om die switch te maken is creativiteit het onmisbare ingrediënt. De superskill van ondernemers die straks het verschil maken.” Jacco Vonhof, voorzitter MKB Nederland en ambassadeur van Cibap Next geeft aan dat de echte toekomst van Nederland in creativiteit en in aandacht zit. “Het zijn de competenties die eigenlijk elke Nederlander nodig heeft om zijn werk in de toekomst goed te doen. Creativiteit is de belangrijkste concurrentieoverweging naar de toekomst toe”.
Leven Lang Ontwikkelen
Coby Zandbergen -voorzitter College van Bestuur Cibap vakschool voor vormgeving- benadrukt het belang van dit initiatief van de vakschool: ” Met Cibap Next voegen we een belangrijke tak aan onze instelling toe. Door onze scope duidelijk te verbreden met ‘Leven Lang Ontwikkelen’ willen we een wezenlijke bijdrage leveren aan de uitvoer van de regionale Human Capital Agenda waar we ons als Regioopleiders gezamenlijk voor inzetten. Als vakschool voor vormgeving zijn we daarnaast erg blij op deze manier een rol te kunnen pakken in het leggen van verbindingen tussen ondernemers in mkb en de creatieve industrie om zo voor beide kansen bloot te leggen. Daarnaast besteedt Cibap Next nadrukkelijk aandacht aan de verrijking van de kennis en kunde van de creatieve professional.”
Tijdens de lancering op 4 maart ging Hans Biesheuvel (Ondernemend Nederland)nader in op het belang van creativiteit voor ondernemers en belichtte Johan Schaap (Brainstud) de ontwikkelingen in online leren. Twee toonaangevende ondernemers uit de regio, Johan van Marle (Uitgekookt) en Gerrit-Jan Hagedoorn (Beerze Bulten) lichtten het advies toe dat zij kregen van creatieve professionals. Dit nadat zij bij hen een praktijkcasus hadden ingediend. Daarnaast waren er inspiratiesessies verzorgd door Remco van Looijengoed (Schuttelaar Wijnen & Geschenken), Immo Dijkma (BestFramed), Danielle ter Haar (Technology to enjoy), Gabriëlla Esselbrugge (Giethoorn Hospitality) en Joris van Hittersum (Brilliant Orange). Bezoek voor aanvullende informatie www.cibapnext.nl