aanmelden

digitaal aanmelden | intake | kosten

Aanmelden schooljaar 2024-2025

Wil jij september 2024 starten op Cibap? Dan kun je je alweer aanmelden! Het is mogelijk om je aan te melden voor schooljaar 2024-2025 via onderstaande linkjes. Let op! Kies bij ‘instroommoment’ voor: augustus 2024 – 31 juli 2025.

Instromen in februari is niet meer mogelijk.

Meld je aan!

Klik op de opleiding waarvoor je je wilt aanmelden en vul het aanmeldingsformulier in.

Mediamaker (niv. 3)

Filmmaker (niv. 3)

Signmaker (niv. 3)

Mediavormgever (niv. 4)

Social design (niv. 4)

Ruimtelijk vormgever (niv. 4)

Creatief vakman (niv. 4)

Specialist schilder (niv. 4)

International Creative Business Developer (niv. 4)


DigiD

Om je aan te melden heb je een DigiD nodig. Als je deze nog niet hebt kun je deze aanvragen op www.digid.nl.

 

Intake

Na je aanmelding nodigen we je uit voor de intake, lees hier alles over de intake.

Kosten

Wil je meer weten over de kosten voor het volgen van een opleiding, kijk dan op deze pagina.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag, kijk dan eerst of deze hieronder in de FAQ al beantwoord staat. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan contact op met de studentenadministratie via 038-4546944.

Praktisch

De lestijden op Cibap zijn van 08:45 tot 17:15 uur. Cibap-studenten moeten van maandag tot en met vrijdag beschikbaar zijn voor school.

Ja, Cibap is makkelijk bereikbaar met de auto, fiets en het openbaar vervoer. Vanaf het station in Zwolle gaat lijnbus 2 (Holtenbroek) en ben je binnen tien minuten bij Cibap. Met de fiets ben je binnen 15 minuten vanaf het station bij Cibap.

Aanmelden & intake

Voor het volgen van een van onze opleidingen (niveau 3 en 4) kun je toegelaten worden als je minstens een vmbo-kader diploma bezit of een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4 hebt.

Cibap werkt niet met de datum 1 april, waarvoor je je moet aanmelden. Je kunt je zelfs nog op het laatste moment aanmelden. Wél is het belangrijk om te weten dat wij werken met een intake. En omdat je deze moet doen voordat je weet of je kunt starten, is het handig om je op tijd aan te melden. Zo kunnen we jou op tijd uitnodigen voor de intake en weet jij of je zeker kan starten in september.

Stel je beslist in juni of juli dat je graag bij ons een opleiding wilt volgen, dan kun je je aanmelden. Alleen je weet dan kort van te voren pas of je kan starten. Omdat je wel eerst de intake moet doen en deze plannen wij niet de hele zomer door. In de zomervakantie hebben wij een aantal weken waarin er geen intakes plaatsvinden.

Ons advies is dus altijd: zodra je weet dat je graag bij ons een opleiding komt volgen, meld je dan ook aan. Zo weet je op tijd of je na de zomer bij ons kunt starten met een opleiding.

Ja, je kunt op Cibap vrijstellingen krijgen voor generieke vakken op grond van behaalde examens voor havo, vwo of mbo. Deze kun je aanvragen via de examencommissie en zij bepaalt of er een vrijstelling aan je wordt verleend.

Na je aanmelding plannen we je in voor een intake. Deze bestaat uit een thuisopdracht en een gesprek hier op school waarbij je een portfolio (met wat eigen werk) laat zien. Lees meer over de intake op deze pagina.

Voor de intake laat je werk zien dat je de afgelopen jaar hebt gemaakt. Denk hierbij aan 5 tot maximaal 10 producten. Dit kunnen foto’s, tekeningen, schetsen, geprint digitaal gemaakt werk, foto’s van grote ruimtelijke werkstukken zijn. Deze presenteer je in een map. Kijk bij de informatie hierboven over de intake voor meer informatie over je portfolio.

Deeltijd/volwassenen onderwijs

Nee, alle Cibap-opleidingen zijn in voltijd (BOL). Het Cibap biedt geen deeltijd (BBL) opleidingen aan.

Nee, Cibap Next biedt wel cursussen aan die je als volwassene kunt volgen.

Laptop

Vanaf het eerste leerjaar is het voor Cibap-studenten verplicht om in het bezit te zijn van een laptop. Via Cibap kan de Apple laptop met korting worden aangeschaft.

Zodra je met je opleiding start, wordt door ons aangegeven welke programma’s je nodig hebt. Deze kun je via Cibap met korting aanschaffen.

Geldzaken

Alles over studiefinanciering en de OV-jaarkaart vind je op de site van DUO: klik hier voor informatie over studiefinanciering en klik hier voor informatie over de OV-jaarkaart.

Mocht je om financiële redenen niet in staat zijn om je leermiddelen te kunnen aanschaffen dan kun je wellicht in aanmerking komen voor de ‘regeling leermiddelen minimagezinnen’. Neem contact op met Student Support voor meer informatie hierover.

Start schooljaar

Medio juli ontvang je een e-mail met daarin je inloggegevens, wachtwoord, je Cibap studentenmailadres en de naam van de groep waarin je zit. In dezelfde e-mail wordt ook verwezen naar een welkomstpagina waar je alle informatie kunt vinden over onder andere de introductieweek, het bestellen van leermiddelen (Let op! Dit kan vanaf 1 augustus), laptop en software, de aanschaf van werkkleding en informatie over huisvesting in Zwolle. Je lesrooster wordt besproken tijdens de introductieweek.

Aanmelding annuleren

Ben je nog niet officieel begonnen aan je opleiding? Je hebt nog geen lessen gevolgd? Dan kun je je afmelden voor een opleiding. Je kunt je afmelding doorgeven door een mail te sturen naar studentenadministratie@cibap.nl met daarin de volgende informatie: voor- en achternaam, geboortedatum, studentennummer, de opleiding waarvoor je je afmeldt en de reden van afmelding. Je krijgt van ons een bevestiging zodra je afmelding is verwerkt.