Cibap » Informatie over coronavirus en hoe wij hier als Cibap mee omgaan

Informatie over coronavirus en hoe wij hier als Cibap mee omgaan

Update vrijdag 10 juli

Op maandag 15 juni hebben we in deze Coronatijd een herstart van het onderwijs op onze schoollocatie gemaakt. Deze periode was voor ons een mogelijkheid om ervaringen op te doen, zodat we met de dan geldende kaders vanaf 1 september een volgende stap kunnen zetten. Wij hebben nu een organisatievorm gevonden die ons in staat stelt op- en af te schalen wanneer dat moet en kan.

Net als conciërge Ruud konden we niet wachten om de deuren te openen!

 

In de FAQ hieronder vind je een aantal vraag & antwoorden.

 

FAQ Corona

Veel gestelde vragen

Sinds maandag 15 juni ontvangen we weer kleine groepen studenten via een aangepast rooster. Er is hard gewerkt om studenten en medewerkers in een 1,5 meter onderwijsomgeving te kunnen ontvangen en passende hygiëne en schoonmaakmaatregelen te nemen. Daarnaast wordt er nog steeds les gegeven via Cibap Home.

We hebben hygiënische maatregelen, volgens de RIVM richtlijnen, getroffen om onze studenten en medewerkers te kunnen ontvangen:

  • Schud geen handen;
  • Was je handen regelmatig;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
  • Gebruik papieren zakdoekjes;
  • Gooi het papieren zakdoekje na 1x gebruikt te hebben weg;
  • Houd waar mogelijk 1,5 meter afstand.

Wanneer er sprake is van ziekte geldt de bekende procedure ziekmelding. Ben je student? Dan kan dit de aankomende tijd enkel nog telefonisch. Ben je op stage, bel dan met je BPV-bedrijf en naar het nummer van verzuim op het Cibap. En stuur ook een mail naar je BPV-begeleider van het Cibap en je studiecoach.

Het nummer van verzuim is: 038 7110677. Er worden gerichte vragen gesteld zodat we in beeld kunnen houden hoe het met alle studenten gaat.

Alle studenten die afstuderen gunnen wij van harte een mooie afsluiting van hun Cibap loopbaan.

  • De studenten die afgelopen periode hebben gewerkt aan hun Pro You eindwerk, exposeren deze online op de site proyou.cibap.nl.
  • Daarnaast hebben we een eindexpositie in de Zwolse binnenstad van geselecteerde werken. Deze komen te staan in Museum De Fundatie en in de etalages van de Papendwarsstraat. De expositie  is te bezoeken van 26 juni t/m 12 juli.
  • De diplomering vindt dit jaar plaats bij ons op school in de week van 7 t/m 10 juli. Studenten ontvangen per post een uitnodiging met daarin de juiste datum en tijd waarop ze worden verwacht.

Het nieuwe schooljaar zal er anders uitzien dan we gewend zijn. We houden rekening met eventuele aanpassingen vanuit de overheid. We hebben een speciale pagina aangemaakt voor onze aankomende studenten waarop alle informatie te vinden is over de start op het Cibap in september. Hier staat alle informatie rondom het online leren, het aanschaffen van boeken, gereedschap en materialen.

Wanneer er iets wijzigt dan informeren studenten hierover op hun Cibap-mail.

De voorlichting BPV algemeen voor Fase 1 en de voorlichting I-BPV voor Fase 1 t/m 3 vinden online plaats. Begeleiding in de voorbereiding voor de (internationale) stages wordt via Cibap Home gedaan door de BPV-begeleiders, de OMGB-docenten en het stagebureau

De geplande intakegesprekken gaan we online voortzetten. Iedereen die zich heeft aangemeld of nog gaat aanmelden voor schooljaar 2020-2021 wordt uitgenodigd voor een online intakegesprek. Dit gaat plaatsvinden via Microsoft Teams. Twee weken van te voren wordt de uitnodiging met daarbij een duidelijke instructie verstuurd. Omdat wij enkele weken geen intakes hebben kunnen doen, kan het wellicht iets langer duren voordat je wordt uitgenodigd. Hierover houden we iedereen op de hoogte per mail, dus houd deze goed in de gaten.

We raden je aan contact te zoeken met je studiecoach (of Fase 4 coach) voor advies.

Studenten waarbij het thuiswerken lastig is, kunnen op het Cibap werken en online hun lessen volgen op het Cibap. Onze medewerkers begeleiden dit proces en houden contact met deze studenten. Bureau Student Support is aanwezig voor de vragen van studenten.

Je kunt terecht bij je eigen studiecoach (of Fase 4 coach). Met de coach bespreek je de situatie en bekijk je de mogelijkheden. De coach kan je eventueel doorverwijzen naar Bureau Student Support voor verdere hulp.

90% van onze studenten maakt gebruik van het openbaar vervoer en woont dus op meer dan 10 kilometer afstand van ons gebouw. Het openbaar vervoer houdt rekening met 40% bezetting en vraagt passagiers mondkapjes te dragen.

We hebben ons te houden aan de kaders die het openbaar vervoer stelt. In het overleg dat wij met het nationale en regionale openbaar vervoer hebben als Zwolse Mbo instellingen is gebleken dat onze studenten veilig en vertrouwd gebruik kunnen maken van het vervoer. Er zijn heldere afspraken gemaakt over aantallen en tijdstippen. Het is natuurlijk fijn als je geen gebruik hoeft te maken van het openbaar vervoer.

Studenten worden geïnformeerd over de ontwikkelingen via hun studiecoaches, deze berichtgeving wordt ook op het studentenintranet geplaatst. Ouders/verzorgers van studenten worden via mailings op de hoogte gebracht van de actuele ontwikkelingen. Hierin verwijzen wij steeds naar deze pagina, deze wordt voortdurend geactualiseerd.

De meeste relevante en actuele informatie over algemene vragen aangaande het coronavirus vind je op deze websites:

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

https://www.nederlandwereldwijd.nl/

(Reisadviezen vanuit het Ministerie van Buitenlandse zaken)

Deel dit via je sociale netwerk.