Cibap » training contentmarketing & social media Hardenberg

training contentmarketing & social media Hardenberg

state of the art meeting

Contentmarketing is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Iedereen lijkt actief op social media en is online zichtbaar. Maar hoe pak je dat strategisch aan? Welke verhalen vertel je online, hoe bereik je jouw klanten en hoe zet je jouw merk neer zoals jij dat wilt? Tijdens de meeting Contentmarketig & Social Media nemen sprekers je mee in deze online wereld. In het avondprogramma kun je een praktische workshop volgen over hoe je meer rendement uit je content haalt. Deelnemen aan de workshop is optioneel; in het aanmeldformulier kun je aangeven of je alleen de lezingen volgt of ook deelneemt aan de workshop.

Praktische informatie

Wanneer: woensdag 22 januari 2020

Deel 1
Start: inloop 15.30 uur, start lezingen 16.00 uur
Einde lezingen: 18.15 uur.

Deel 2 (VOL)
Eten: 18.15 uur
Workshop: 19.00 tot 21.00 uuur
Borrel: 21.00 tot 21.30 uur

Investering deel 1: € 120,- excl BTW
Investering deel 1 en deel 2: € 195,- excl BTW

Locatie: Rabobank Hardenberg, gebouw Heemserhoek
Hof van Otten 1, 7771 JA Hardenberg

De State of the Art meeting wordt georganiseerd door Cibap Next.

Aanmelden

Programma

Lezing 1: ‘Merken bouwen met content’
Aart Lensink, directeur en oprichter van LVB Contentmarketing, is journalist en programmamaker van origine. Zijn bureau is een van de grootste en meest vernieuwende contentmarketingbureaus van Nederland. De meeste grote merken die zijn ontstaan tussen 2010 en 2019 zijn níet gecreëerd dankzij commercials, maar dankzij verhalen. Van Tony’s Chocolonely en Rituals tot Über en Vegetarische Slager. Het zijn merken die gebouwd zijn met content. Maar hoe zit dat met bestaande merken? ABN AMRO, KLM, Dove; hoe creëren zij verhalen rondom hun merk? Zodat niet altijd de commercial de belangrijkste manier is om als merk iets van jezelf te laten zien? Contentmarketing bestaat als vakgebied nu tien jaar. De grote vraag die nog beantwoord moet worden: waar zit het merk in contentmarketing? Aart Lensink laat je ontdekken waar je het merkverhaal kunt vinden en hoe je het tot leven wekt.

Lezing 2: ‘Bingemarketing’
Carlijn Postma is oprichter van The Post, bureau voor contentmarketing, en is in 2017 verkozen tot Content Marketing Vrouw van het Jaar. Onlangs schreef ze het boek Bingemarketing. Hoe bouw je een merk in een tijd waarin de hoeveelheid informatie groter is dan ooit en waarin de media zo versnipperd zijn dat je je publiek amper nog kunt bereiken? En hoe zorg je er dan ook nog voor dat iedereen op al die kanalen hetzelfde verhaal vertelt? Carlijn Postma neemt je mee naar dé plek waar content het product is en waar men wéét hoe je een publiek bouwt en behoudt: Hollywood. Een presentatie over Star Wars en superhero’s, showrunners en shapeshifters. Inclusief cliffhanger. Met bingemarketing zorg je ervoor dat mensen jouw verhalen wél willen consumeren. Niet slechts één aflevering, maar als een loyale en betrokken lezer, kijker of luisteraar. Als een ware showrunner bouw je zo aan je eigen loyale en betrokken publiek.

Workshop: ‘Een gepersonaliseerde contentstrategie’ (VOL)
Content maken kost tijd, geld en moeite. Zonde dus als de aandacht voor je nieuwsitem op je website als sneeuw voor de zon verdwijnt. Hoe kun je met contentmapping de effectiviteit, levensduur en het bereik van je boodschap vergroten? Met andere woorden: hoe haal je efficiënt meer uit je content? The Post, onder leiding van Mark van Nieuwenhoven en Annemarijn van Elderen, gaat samen met jou aan de slag om een contentstrategie te maken. Je leert hoe je met verschillende posts je content optimaal kunt benutten.

Deel dit via je sociale netwerk.